saga-rin-chan

Alla inlägg under september 2013

Av saga - 30 september 2013 20:11

 rubriken säger allt,

hela jag känner mig upp-och-ned...

nja, kanske inte riktigt, men jag har huvudvärk, och lyckades glömma engelskan hemma,

trodde det var matte, haha

såå jaa~

ska skriva matte prov imorron, biologi på onsdag, och matte igen på torsdag,

plus att jag på onsdag ska till tändsticks museet med klassen,


eum,

idag fick vi gå hem en timme tidigare :D bara för att vår fysik lärare ville det :x

ska börja rita en liten narutobild, var ett tag sen jag gjorde nåt sånt känner jag 

bakade bullar med grahamsmjöl idag med, 

bara för att jag inte hittade nåt vanligt vetemjöl xD

sen lagade pappa mannagrynsgröt med kakao... ;x;

inte gött D:

men nu så tog inlägget slut, efter nån lite bild!

upprorsänglar, Libba Bray

  boken jag läser ;3

helt ok bra, har läst 1:a delen med, men om man inte har läst/  läser mycket kan den vara svår att förstå

sen förekommer några läskiga varelser så  :s men annars är den rätt bra ^^ 

Av saga - 29 september 2013 19:14

har inget interesant att skriva om...

är lite arg på mina småsyskon, men det är ju inget ovanligt dock...

har inte direkt gjort något idag,

förutom att spela gitarr :3

älskar min giiitaaa' ~

hehehe... xD

jaa~

just nu har jag huvudvärk, och tränings värk...

det senare beror på mitt såkallade "tränings schema"

som  jag trro att jag bloggade om förut

men allt för idag! Puss! :*

Av saga - 28 september 2013 19:59

tjiaaoo

läget alla?

det är peppcon i upsala, men jag sitter i mitt rum nedanför vättern...

och lyssnar på paramore, gud så förvånade ni blir!

hursomhälest är låtarna "part II" och "let the flames begin" sjukt lika,

vilket är så bra för man kan lyssna hur mycketsom hälst på dem ^w^

sen släppte kerbera sin "inglorious" idag, :DD

den är jätte fin, men jag ogillade lite när maten förvandlades till maskar o så... :s

är inte direkt känslig för blod o så, men att äta kryp o larver är lika hemskt som parasiter,

och jag har extrem parasit fobi...

i övrigt är jag väl ganska normal idag ^^

äter för övrigt godis just nu ^^

gott o blandat, marabou, och en mumin klubba :DD

har delat upp gott o blandat o marabou plattan med mina syskon dock,

HUR mycket som hälst äter inte äns jag ;3

jag har dessutom börjat göra tå lyft och diverse övningar dagligen för att vara säker på att hållas i form :3

förr har jag bara behövt mina ridlektioner en gång i veckan, men känner att jag är sugen på mer :3


juuste, har ni nån som söker skådespelare kan jag gärna ställa upp ^^ kann "leka modell" med,

Även om ingen kommer att behöva denhär infon...

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!!

så jaa, inehåller "utspätt" blod, och mat som förvandlas till typ maskar osv, när folk äter den,

vilket jag tyckte var grymmt obehagligt... :S

annars, riktigt bra låt och snyggt gjord video!!

Av saga - 27 september 2013 21:13

tror inte att jag bloggade igår?

eller jo, det gjorde jag ju!

nu läser jag i alla fall mangan "the one" och märker hur mycket jag vill jobba inom show biz

finns så himmla mycket jag vill göra!

så jag tror att det skulle vara kul att vara modell, skådis och sångare

annars skulle jag vilja bli typ en manager, eller sminkös o så :3

frisör skulle jag nog gilla,

ja det finns en massa!

dessutom lyssnar jag på paramore,

och i allmänhet är mitt liv rätt lungt

tror jag ska fråga en kompis om vi kan göra en liten film eller nåt nästa gång vi träffas!

(hon bor över 7 timmar härifrån så det blir inte så ofta... :s)

jao och så skrev vi So prov idag, vilket gick helt ok, dags att plugga matte o biologi nu!

 

till och  med jag tar ego pics ;3

syns det att jag färgat håret igen?  

hehe, paramores "still into you"

Just cause im still into them      


>x<

Av saga - 26 september 2013 16:54

   förlåt att jag inte bloggade igår!!

lagade frozen yoghurt och energisparade :3

imorron har jag hissaprov :3

fast jag funderar på att spela in en mini video med, skulle ni vilja se mig sjunga det? :x

vet att jag har frågat förut, men jag är hyper osäker på om jag vågar skicka en xD

+att jag inte lyckats lära mig japanska lyrics till varken ftopeningen,eller naruto openingen... D:

men nu lite pictuures :3

blev lite lösare än noprmal frozen yoghurt då men...

det fanns fler men de kommer senare :*


Av saga - 24 september 2013 15:30

GAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!

*fangirling*

senaste kapitlet... slutet... GAAAAAH DD:

vem va den random "memaiden" med blont hår i slutet?

jag vet en som fäärgaar sitt håår, men men men Hon va inte i Japan?! va han på samma place som hon? D:

för shoo va det INTE

Nej nu ska jag rita :3 heeheheee~


Av saga - 24 september 2013 15:12

FINALLYYY :DDD

skip beat har ÄNTLIGEN uppdaterats :DD är såå lycklig!!

men nu ska jag läsa undervärket!

sen berättar jag lite mer om dagen:3

 

Av saga - 23 september 2013 16:47

tjabba!

imorse, så mådde jag skit...

ville inte stiga upp eller gå till skolan eller något,

men (såklart) så gjorde jag det endå... min stora negativa prosess,

jag skulle säkert gå till skolan med 41 graders feber,(även om medel normala temperatur är ca 35,5 grader...)

men men...

min dag då:

Engelska, försenad med några minuter,

pga letande efter en grejj som jag visste att jag inte hade, men var i akut behov av...

annars gick det la allmänt bra :3

sedan, hade vi SO,

=allmänt bra lektion, även om jag ÄLSKAR SO,

dessutom började jag o en klasskompis forska en massa om kameran,

¨fast hon kan vara lite jobbig ibland, och lite o självständig, vilket irriterar mig pytte lite...

fast det brukar inte göra så mycket...

sedan så hade vi  sy slöjd... jobbigt som fan, men jag börjar komma in i det, och då blir det lite roligare :3

lunch, bakad potatis med lax gegga, rätt gott faktiskt ;D

efter det, hade jag svenska,

vi skrev slutet på en novell... :D det är skiet kul, men mitt slut blir inte så bra xD

sensensen, så hade vi franska

förutom att jag inte gillar läraren äger ämnet,

dessutom är jag ensam från min klass ;(

men det gör att jag lättare snackar med dom från I och f och vilka till som nu är där,

och  idag så satt jag med en kille som heter Erik, (vet inte hur det stavas xD) men han är jätte nice,

(vi ska starta en facebook klubb;

"vi som är trevliga på utsidan men på insidan... " 3:D fast vem vet när deet blir... xD)

dessutom går en tjej som heter Hanna där, och hon är jätte snäll, och en kille som heter Karl, ochså rolig, och sen nåra till, och av 13 personer ogillar jag bara en... o.o ganska nice :3

till slut var det fysik, jätte kul! :D

man kan diskutera så bra med den läraren, även när hela klassen är med, så det blir jätte nice! :DD

+ att jag har jätte lätt för matte, so, kemi och fysik, så det är awsoome :3

eum, sen så...

for jag till konsum och handlade lite :3

kex, en grejja och choklad, :3

"en grejja" är det jag saknade imorse, och det kommer att användas väl, men exakt VAD det är förstår ni, om ni vet vad alla "äldre tjejer" (*sob**sob**sob* har aldrig velat tillhöra de "äldre"... ) behöver, förr eller senare...

jajja, jobbigt men men...

nu kankse vi ska se om det finns lite bilder? :3

 

rate this! :D bara för att jag vill veta vad ni tycker 

ni ser vem det är va? annars blir jag underkännd :*

som ni ser bytte jag om lite i min presentation, och sen hade jag editing skills, (och tog bilden till powerpoint, "behandlade den" och prt sc knappen, sedan klistra in i en paint... xD ingen som har ett bättre sätt?)


sen Paramore's "monster", bara för att jag lyssnar på den just nu :3


Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards