saga-rin-chan

Alla inlägg under oktober 2013

Av saga - 23 oktober 2013 16:34

hehe~

av nån annledning så var denna dagen jävligt äckligt lång... D:

i skolan alltså...

fast jag pratade lite med Sanna~

vi kom på att  "L" i death note, har typ "trötta" ögon, aa ni vet hur han ser ut?

sen har ryuk också svarta grejjer runt ögonen... :x

även om det inte ser ut så i animen xD

då kan väl "L" vara en shigami som har förvandlats till människa, och inte kommer ihåg nåt av sitt gamla liv?

propably not~


men när jag kom hem från skolan idag, lagade jag ommelett med blåbär

och JA det var gott~

1ägg

1matsked vatten

1/4 matsked smör

 sen typ bär och socker~

 sen typ delade man på vitan och gulan, vitan vispas till skupp, sen i med vatten och gula~

smält smöret på stekpannan, och häll på smeten

"stek" under lock i ca 4-5 minuter, sen blåbär (Ja syllt eller andra bär/frukter funkar) och sen viker man den, och vill man häller man på lite socker~


tyvärr glömde jag att fota :3:

men jag hade tänkt läsa lite manga nu~

sen blir det till o plugga kemi och franska D:

nån som har bra tips på hur jag skall lära mig franska på ett bra sätt?? D:

vi borde byta till japanska~

fast det finns typ en lärare för mandarin kinesiska owo

fast det finns inte lagom många som vill ha det i 7:an ;-;

 

visst är hans hjärtörhänge fint? ;'3

L's idol måste vara Erza, och ryuks idol är nog barabossa, men tyvärr är ryuk färgblind (:

och Light...

hans idol är kanske typ Sting... varför skulle han annars heta Light liksom?!

~lite random play around av mig~

men jag ska blogga lite senare igen, tror jag, om inte en ailien kidnappar mig och tvingar mig göra läxor... D':


Av saga - 22 oktober 2013 21:33

känner att jag bloggar lite sent idag...

men jag har varit sjukt trött idag...

men, det är för att jag läste ut de sista 300 sidorna av en bok, (ca 800 sidor) och i slutet dog en som INTE borde ha dött :''''(

jag grät seriöst för länge!

men annars var det ett jätte bra slut, eftersom att det var öppet, men med typ "riktlinjer" så t.ex är jag 100% säker på att en tjej blev tillsammans med en kille, osv osv

så efter att jag kom hem så sov jag i några timmar, efter att jag ätit plättar :3

*standard mellanmål by Saga*

annars så har jag pluggat kemi, idag, och jag har inget emot kemi~

men nu fixar jag med en låtlista, med lite för många låtar... xD

chuu~

jag fattar inte varför man inte kan lära sig japanska i skolan... :x

tycker att man borde få det...

jag gillar denna låten, men jag vet INGET om sångare/band (my genuine find är "artist grejjet")

miao~

GAMMAL BILD

mitt "seremedy inspirerade nagellack :')

*the only reason I load this up*

 

fast jag tror nån annan gjorde det åt mig...  xD    

juuste, jag var inte med på gympan idag,

Pga sömnbrists-huvudvärk och glömmda kläder... xD

men nu ska jag väl göra klart listan, (det borde finnas en blanda kanpp!!)

sen skall jag äta något och sen skall jag sova~

(sova~rita manga :3)

moshi ishom

*perfect symetry*

"NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO"

~death the kid~

Av saga - 21 oktober 2013 18:54

...........................

*continues*

nu har jag ätit då~

tacos, utan köttfärs (vegetarian.nu)

som jag "lovade" kommer det lite bilder i slutet av innlägget :x

men, idag så har jag fattat att en kille i min klass blivit smittad utav "sword art online" 3:D

skit bra!

som sagt så fixar jag med min spotify lista~

(den innehåller hittills mest konstiga rock låtar xD)

jag vill ha fler tips på låtar att sjunga!! D:

det finns väl direkt inte så mycket att berätta om idag...

så tyvärr~

nu kommer det lite bilder :E

cirka min outfit idag ;3

*skjortor to the win!*

 

även om det är lite snett;

ALLA MÅSTE LÄRA SIG DET KINESISKA TECKNET FÖR KATT

jaa då~

det ser väl typ ut som det japanska men...

 

egoo pi~

haha från igår~

fråga inte! xD

 

drake jag ritade i slutet av femman, i flera veckor...

   

1:a gången jag använde stålstift... helt hyffsat ändå :3  

(om ni ser texten på bilden, var god och ignorera den skiten...)

jag är ganska förtjust i själva bilden,  men det finns en text på den som förstör hela alltet :'(

 

ritade  denna som "illustration" till green days "boulevard of broken dreams"

"..I walk a lonley road,the only one that I have ever known, don't know were it goes but it's only me and I walk alone..."

"my shadow is the only one who walks beside me, my shallow heart the only thing thats beating, some times I wish someone out there will find me, 'till then I walk alone~"

  

något suddig kankse, men ett värk från bilden i 7:an    

nån typ utav mononoke princess tror jag xDtänkte mest "varg" när jag ritade den

 

sen en suddig konstig bild på mig xD

dessutom har jag ont i magen igen...

och har ingen aning om problemet i den så jag sitter och spänner mina magmuskler eftersom att det blir lite bättre då...

hur som hälst~

matta ne~(även om jag inte är säker på att det är så man säger D: )  

Av saga - 21 oktober 2013 18:07

konnichiwa~

måndagen innan höstlovet då~

är SÅ HIMMLA SKÖNT ATT SNART SLIPPA SKOLAN I EN VECKA!!

jag har lite bilder på kommande, ;x

men just nu så fixar jag lite på en lång spellista... xD

på spotify~

men nu måste jag gå och äta, så andra biten av innlägget kommer så fort jag är klar ;x;


Av saga - 20 oktober 2013 20:03

mitt musbatteri dog just... D';

jag måste maila en gammal lärare om jag skall få åka till deras skola på höstlovet... xD

(nej jag tänker inte "gå" i skolan, bara träffa människor på raster o så, och trycka in lite förstånd i folk?)

haha

jag läste ut det som fanns tillgängligt av L-dk ;3

den är jätte fin, men jag tycker inte om var den är nu D:

*inga spoilers*

och igår började jag aldrig på spice and wolf ;-; men, det blir väl nåt i veckan då 3:D

och jag har hittat massa peruker, etc, men jag har inte bestämtmig xD

1: jag vet inte vilken verision av ciel jag skall ha :x:

inte den med hans rosa klänning, men jag vet inte vilken av hans "normala" outfits jag skall ha xD

~story of my life~

2: jag vet inte xD


jaja, nu skall jag äta någonting, sen skall jag duscha och SEN skall jag ...

sova!! fast jag ska väl läsa lite först,

även om jag hatar att min bok blir liite obehaglig ibland... :<

O-ya-su-mi~


Av saga - 20 oktober 2013 14:49

shoootaaarooo!!!~

hade lust *-*

skip beat har inte uppdaterats :'c

men 1:

Mina kommentarer godkänns typ automatiskt, och jag ser inte "ny kommentar" grejja, så det blir jätteofta jag svarar as sent på kommentarerna D:

och jag fattar inte hur man ska fixa det.... xD Dx trög jag vet...~

2:

jag har kollat lite på ciel phantomuhiveee~ peruker, och jag blev lite förvånad när de flesta kostade runt 100:- trodde de skulle vara mycket mer xD (neewbee ~)

jag ska kolla efter lite italy peruker med~ för italy är ju såå gooo~

annars håller jag på att kolla på cosplays i allmänhet :x

det är ganska skoojj xD


i övrigt har jag bara spelat gitarr idag,

 men igår så fick jag (finally) halva min lön~

och förutom mitt cosplays stirrande så lyssnar jag på random, sköna låtar^^

asså, det är så confusing att de inte bara kallar det "vocaloid" eller nåt på spotify...

Detta är "Deco*27"

coward mont blanc->yowamushi mont blanc... xD

jaja, "rin kagamine" har två låtar, "miku hatsune" har rätt många,

men oftast får man kolla låtnamnen, och höra på låten, "pinguins projcet" (nåt sånt) har några vocaloid låtar, (eller många xD vet inte riktigt...)

så mitt tips är att man tar "realetad artist" på t.ex rin kagamine, så kommar bland annat miku, och "deco*27"

så det är helt utspritt... bokstavligt talat... xD

jaja,  nu skall jag fortsätta kolla på lite peruker med mer~

kan hända att ett till innlägg kommer lite senare, om jag hinner ^^

Av saga - 19 oktober 2013 19:26

lördag nu då!

så underbart att bara slappa hela dagen :')

även om det inte är det jag har gjort...

sov till 13 nånting, åt frukost, och städade mitt rum

sen läste jag lite ur en book jag tycker om~

och nu blir det till att se på lite anime :3

uta no prince-sama *tjat* och lite spice and wolf,

för övrigt märkte jag att jag hade tre otroligt lika grejjor på min garderobsdörr

vilket blev lite scary D':

så även om det inte är astydligt, TADA:


   

sen en skiss made by me~ på de random märkena... xD

sen började jag lyssna på yellow fried chickenz 

lite random men bra! xD

sen hör man på all time low med mer också ^w^

Av saga - 18 oktober 2013 22:40

alright!

nu är jag "klar" med några bilder då ;3

Padadaadadadaampampaa~

yukari, SeeU, IA och Yuko~

   


sen två "modell" bilder xD

den övre är "eld" och den undre "vind"

men, säg någon/några vocaloid låtar jag borde sjunga! ;D

bara för att jag älskar att sjunga xD

för övrigt, och för att ingen frågar, så spelade jag gitarr idag ;3

vi körde ett improviserat solo :DD

men japp, jag vill bli en vocaloid xD



Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards