saga-rin-chan

Alla inlägg under oktober 2013

Av saga - 13 oktober 2013 21:37

KAICHOU WA MAID SAMA!!! D'''':

yes it is true den är slut :'(

men seriöst! slutet var så sjukt fint att jag grät!

så det blir väl till att läsa lite annat från fujiwara-sensei nu då!

fast nu ska jag sova, så

Oyasumi!

Av saga - 13 oktober 2013 21:10

Moshi Moshi!

(ja jag älskar "moshi moshi")

Förlåt att innlägget blir så sent idag... D:

trodde faktiskt att det skulle komma lite tidigare, men tydligen blev det inte så...

jaja,

hur som hälst har jag spelat lite gitarr, på den "förjävliga skalan" som jag numera kallar den xD

1, 2, 3, 4, banden på alla strängar xD haha det låter hemskt...

sedan spelade jag lite vettiga låtar, men nu har jag träningsvärk i vänstra handen...

men det går över snabbt, SÅ över ansträngd är den inte~

egentligen tänkte jag hinna se på lite black butler idag, men var tyvärr tvungen att bli barnvakt istället D:

och imorgon lär jag behöva plugga lite franska...

efterbarnvaktningen var jag arg, och tog ett bad, ASSKÖNT och sen har jag inte badat på typ 100 år...

förutom i en fet simbassäng, eller ett hav, men badkar är en så annan känsla :')

såå jaa~

ny header in  progress

min plast bit på höger framtand ramlade av igen D':

dissa min fina min... xD  


Av saga - 12 oktober 2013 14:36

tjoo~

litet innlägg nu då~

baraför att det är lördag blir 1:a innlägget "tidigt"

tidigare än igår i alla fall :3

under dagen har jag inte precis gjort annat än att städa mitt rum lite,

och tydligen luktae mina mattor olja, så pappa tvingade mig att vädra dem... D:

runt 6tiden kommer våra gäster:3

 Oj! höll på att glömma att jag imorse underhöll migsjälv med lite gitarr spel :DD


nu tänkte jag se lite på black butler :DD bara för att den är bäst!

sedan planerar jag en liten teckning på någon utav sötisarna därifrån :')

fast det kankse tar lite tid... xD

sen ritade jag denna i veckan med!:

jag vet inte riktigt vad det är sjölv, men jag antar att det är någon typ av landskap...xD

färgläggning in progress!  

nästa inlägg beräknas komma mellan idag och imorgon!

ja, så mors!

Av saga - 11 oktober 2013 23:02

kiaaaoomeee~

nej fråga inte

för jag har ingen aning :D

i vilket fall TACK TOVE!! som delade mig tidigare <3

en super söt tjej, som jag saknar väldigt mycket!

väldigt läsvärd!!


annars snabbspolar jag min dag:

musik i skolan, "MOZART KLEINE NATCH MUZIC" (nej jag kan inte tyska xD)

sedan SO med vår fantastiska soo lärare, vi spelade teater Owo

fast jag stack när det var tio min kvar, för jag skulle o spela gitarr :D

det var helt fantastiskt!!

min lärare: "Det låter förjäwligt" (efter att jag spelade en skala som han sa att jag skulle öva på)

Jag: Owo ??

läraren: "Skalan! herrugud vad elakt! jag menade skalan!! Dx skalan kommer aldrig att låta fint, för kombinationen är så dålig"

menar, jag fattade ju att han menade skalan, men hans reaktion var så söt :')

haha, jag skojjade med honom om det i evigheter sen xD

sen hade vi matte, fråga inte vad jag gjorde för jag mins inte xD

sen simning....

det har jag förträngt...


när jag kom hem åt jag mellanmål och sen fick vi gäster då mamma fyllde år :3

då ritade jag av min moster :

 

ni vet inte hur hon ser ut... xD

fast vill ni får ni gärna ge förslag på personer som förändrat världen positivt!!

behöver några förslag :*

imorron  kommer ett tidigare innlägg!!!

Godnatt! :*

Av saga - 10 oktober 2013 18:26


jaja,

jag behövde berätta att jag läste ut ouranhighschoolhostclub igår TT-TT

den var hur bra som hälst, och det var ett typ "öppet, stängt" slut~

inga spoilers ~ :P

men först var jag jätte rädd att läsa det, pga en grejj Haruhi kommer att göra, men sen löste hela skiten sig och hela "hostcluben" joinade henne :')

sen "slut meningen" <33<33

jaa~

det blir väl till att läsa lite mer från ao no exorcist nu då,

har ju läst ut kaichou wa maid-sama, kami-sama hajimemashita, skip beat, last game, med fler

(ja, läst ut till senaste kapitlet xD)

såå~

ao no exorcist <3

jaja...

idag gick vi hem till mig på lunchen, som blev en timme längre, och lagade omelett :3

riktigt gott!

nu har jag också lagg ont i magen, INGEN ANING om vad det kan bero på, men det gör ont :(

men det går la över :3


tja, jag har väl inte så mycket att berätta om idag mer,

så inlägget är slut :*  

Av saga - 9 oktober 2013 19:41

alltsåå~

som förra gången är det väll massa fel, men~

jag tror jag sjunger falskt nånstans med ^^

please forgive~D:

my hero -foo fighters (paramore gör en cover med xD)


 

Av saga - 9 oktober 2013 17:56

KONNICHIWA!!!

Idag så fattade jag att en tjej i 8i gillar manga >u<

så HIMMLA GLAD!!

"sherlock realised she did, while she was reading 'ouran highschool hostclub'"

OCH HENNES FAVORIT ÄR BLACK BUTLER!!!! >U<

så ja, jag är lite exited nu~

tror jag skall läsa mangan :3 dessutom tvingar hon mig se klart på season 2

:3

annars så fyllde Hanna år idag

GRATTIS<3 (inte för att hon läser mi blogg men...)

pga det, så gick vi o fikade på kaffe bönan :3 riktigt mysigt!

(och gott ;3)

sen så ritade jag litet igår kväll, men färgläggning återstår...~

kankse inte världs bäst men~

 

sen så ska jag sjunga in foo fighters "my hero"

en helt unnderbar låt! <3 och om jag hittar texten kanske nån black butler låt med ^^

        såå~nu kommer mina slöjd timmar kanske bli lite uthärdlige :3

jaja, pengarna på mitt kort värkar vara lite slut.. xD

men puss puss,

moore sooner or later :*


Av saga - 8 oktober 2013 19:25

   då skrev man franska prov idag då~

gick väl helt okej, hoppas man...

annars har väl det gått rätt bra idag~

så när jag kom hem fösrökte hag laga frozen yoghurt :3

här med lite kokos på ~

 

denna lilla sweetey fick jag med posten idag :')

  

min  candy warrior!! level completed!!

NOT

hehe, "completed" kommer väl imorron


 

sen en liten random teckning ~

jaa... inte så mycket mer att säga om idag,

förutom att en kompis hade hittat detta:

 http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/754393-daliga-nyheter-for-chokladalskare-kakaon-slut-om-sju-ar

inte okej!

:'( dags att bunkra!

dessutom skall jag skaffa en kakao farm och bli rik :DD

 :[]

CHOOOKLAAAAAD~

tänk om vi kommer säga till våra barn:

"och på den tiden kunde man äta choklad varje dag..."

och de bara "O-O omygosh mamma! berätta mer om choklad paradiset!"

hämska tanke!

började lyssna på foo fighters idag med :3

okejj, men nu skall jag läsa lite manga :3

läste slut på "himitsu no bara juujidan"

riktigt bra juu!!! :DD

rekomenderas!!

ciao~

(tog över en timme att skriva detta, Tacka en nära vän till mig :'))


Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards