saga-rin-chan

Alla inlägg under november 2013

Av saga - 13 november 2013 23:21

sista dagen ;-;

men här kommer alltså några bilder~

tecknare: JAG ;D

yamaken och övriga fick inte vara med, och alla är "foreveralone    

nånstans blev han lite konstig... :x men vet inte riktigt var...

   

yuuzan~<3

nej jag orkade inte vända bilderna c:

och jag ritade dem bara helt utan mening,

men imorgon så kommer en ny "veckans manga"

¨så längta tillldet!





VIDEO ÖNSKNINGAR??? 

Av saga - 13 november 2013 17:21

... ONSDAG

den korta skoldagen bombad med läxor... ~

men det är väl ganska bra c:

men inte så intresant... men jag skall se nån nice anime idag tänkte jag c:

sen var det lucia övning i skolan så jag åt när jag kom hem istället, (en timme senare än vår vanliga lunch, så det var liksom lungt xD

sen snapchatade jag lite med "the one" <3

typ två bilder, men....

nu har jag träningsvärk xD sen badmintonen igår...

men men mellanmål:


 

dag 7 på mangan dyker up lite senare idag, eftersom jag måste rita klart... c:

men jag började lyssna på Simple plan som ni skall få veta lite mer om typ på fredag ;)

(tydligen är de kanadensare :D)

men lite video önskemål? c:

KOMMENTERA :D

Av saga - 12 november 2013 20:02

~¨~

tisdag...

det regnade.... s:

och allt laggade på morgonen s:

men sen blev det lite bättre c:

men jag har glömt allt jag gjort idag, utom att vi hade badminton på gumpan, och att det var kul c:

sen hemtade jag min lillasyster från dagis, och sen vet jag inte....

jag var arg på mina småsyskon men xD

dessutom har jag nyst hela dagen c:


men sen lagade jag gröt och till sist så chattade jag pytte lite med mina kompisar på face book,

men en av dem värkar ha lite öagg med nånting o.o

imorgon så blir det väl mer skola, men jag kanske ska o shoppa med min moster c:

om hon kan

men men nu skall jag läsa manga c:

Av saga - 12 november 2013 14:45

FÖRFATTAREN

tydligen heter den "robiko"

förutom tonari no kaibutsu kun har hen skrivit

rabu kare- gokujou men dokuhon! 6

det är såna korta "novellmanga" och nr 6 har alltså hen gjort c:

sen "HIMIKOI"

hittillls 3 kapitel c:

ojj, tydligen var himikoi också en blandning one shoots, där samma som nr 6 i den tidigare ingick -.-

men jag hittar ingen info om författaren D:

the worst thing have happened!!! D:

men i vilket fall har hen en v'ldigt fin stil på

sina karaktärer!

goes of reading himikoi c:


___________________________________________________________



men vad skall vi ordna för video tills på fredag då?

GE FÖRSLAG!!! :D





-


Av saga - 11 november 2013 21:44

låten av paramore jag lyssnar på..¨

men idag var jag och köpte pocky med sanna,

by the way så var pockyn asbillig!

för två paket med 18 stycken i (eller om det var fler) ¨kostade det 24 kr o.o

trodde det skulle kosta typ 20 st eller nåt xD 

sen såg vi på lite anime~

många!

:P

sen så skar jag mig på en bröd kniv igår, men det va inte så farligt,

annars har det inte hänt så mycket c:

mors!


Av saga - 11 november 2013 20:48

   RELATIONERNA

ja ni, de kan vara något så udda... owo

men så är det ju på riktigt med ibland... xD

för att det skall bli lättast ritade jaf en liten teckning, (nej karaktärerna blev inte såå fina :P)

ni förstår någolunda va? c:

ja det ser hemskt ut c:

Andou: -I DON't look like that! -.-

takaya: -.-

michan:-well...

yuuzan:-I LOOK LIKE A GIRL D:

mobo/joji/tomio:-WE DON'T EVEN RESEMBLE!! D:

Yamaken:-As espected of me, I look at least a little like myself.... *v*

*mina bilder blev arga...*

ojj ~

men jag hoppas ni förstår min lilla relations karta :3

hjärtat ="kärlek"

brutet hjärta= olycklig kärlek c:

:)=kompisar

:D = bästisar

den konstiga munnen= rädd för

de "pissed off" märkena= hatar

typ så ~

c:

imorgon blir det mer om författaren :D



Av saga - 10 november 2013 18:32

*-*

ja jag har haft "olika" rubriker till alla innlägg typ...

men men

Söndag=ANIMEN

jag tycker att den är snyggt animerad, det jag sett av den, c:

och rösterna passar karaktärerna c:

eftersom jag inte sett mer än episod3 (då när de bygger ett hus till nagoya och haru kommer hem till shizuku)

kan jag inte berätta så mycket om den..

men openingen passar ändå bra till mangan tycker jag c:

så det var väl animen? c:

fast den är lite "roligare" om man säger så, för det finns lite knäppa inslag på vissa ställen typ, och då gör rösterna det roligare *u*

men men, imorgon blir det lite relationer då :D

~~~

Av saga - 10 november 2013 00:36

övriga personer från tonari no kaibutsu-kun

(ledsen att det blev lite sent s:)

micchan:

nån form av manager till ett grymt konstigt ställe, men det värkar vara typ som en ungdoms gård,

för alla hänger där helatiden...

han är vel typ 25 tror jag c:

*singel*

han är ganska snygg, och rätt skön, ibland, inte direkt rolig, men cool typ

 

sasayan-kun

typ med i baseball laget, väldigt social, *kort*

han kan vara rolig, men mest av allt är han snäll, och även om natsume inte märker det så vill han inte att folk ska såra henne c: t.ex nästan hotade han micchan för det...

men han är ganksa söt och STARKT SHIPPAD MED NATSUME

 

yamaken

"the rich boy"

okej han heter "kenji" men yamaken är bättre....

ja, han är rik... men han är ganska normal, och har inte rätt att ge upp på shizuku!

snygg, rik, och lite "badass"-character så typ en normal tonårs tjejs dröm,

(okej, rik är inte det viktigaste, dessutom "strör" han inte direkt pengar runt sig, så man märker det inte såmycket, utom att han går på privat skola och att hans föräldrar äger lite allamöjliga ställen...)

men han är nice~

 

natsume

hon är den "populära, söta tjejen" i killarnas ögon, men i princip alla tjejer hatar henne...

så hon blir överlycklig när shizuku blir vän med henne, och senare får hon några fler vänner än sina gammla internet vänner c:

hon har en riktigt fin personlighet, snäll, glad, energisk typ, "carefree" och så är hon lite korkad...

dessutom hjälper hon shizuku med relationer osv hela tiden c:

jag skulle lätt bli kompis med henne!

 

'

sen en typ lista över några andra på vissa ställen "framträdande" personer, eller folk som bara dyker upp överallt....

shizukus' lillebror (som är som shizuku)

 och hennes pappa (som älskar att prata i telefon med killar som är likagamla som shizuku o.o)

yamakens kompisar "mabo" "Joji" "Tomio"

(jag vet inte vem som är vem men alla dom har en crush på natsume...) 

yamakens lillasyster Iyo

harus storebror Yuuzan (han är snygg, och lite knäpp, är typ deperimerad över att haru fick en tjej innan honom...)

oshima (har en crush på haru typ?)

yu (oshimas bästis)

saeko nånting (harus och shizukus lärare)

andou (en skum stalker som jobbar för harus pappa, han gillar highschool girls)

+lite djur c:

ja, det är typ alla xD

förutom några av sasayans kompisar... c:

som jag inte kommer ihåg vad de heter...


Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards