saga-rin-chan

Alla inlägg under maj 2014

Av saga - 8 maj 2014 19:12

fuwa-fuwa

alltså, nu har jag bara skrivit en massa vcaloid innlägg på evigheter.... D:

jag har alltså lite att skriva...

men jag fick min prao i mondags~

sjukt kul alltså!

jag och en kille i min parallel klass  (samma klass som Sanna, så I kinda know him)

har nån slags "special prao" för vi får göra egna glasögon~ 

ja, och så får vi leka på Upptech

haha, nej, men nästan~

idag hjälpte vi till att proogramera lego robottar *w*

sen slipade vi... 

alltså, jag har slipat mer än jag gjort i hela mitt liv tillsammans på två dagar...

men när våra bågar är fädiga kommer det lite bilder~ för ni vill inte ha bilder från min mobil....den är något, död...

men men~

annars har jag sytt en bit på cosplayen~

kjolen är nästan klar och axel grejjerna med osv osv osv~

 

blivande axel grejjs~

 

kjolen~ även om kvaliten suger TT-TT

skorna, som ska kläs med vitt tyg typ~

(jag blir jätte lång med dem ;D typ 160-163 typ nästan något sånt~)

  


det tyg som ska bli toppen ~

   

min fab kjol <3

          

bara för att jag har ritat lite med~

:*

men jaaa~

det var typ allt för nu 

Av saga - 7 maj 2014 20:48

nej, ni trodde väl inte att jag skulle säga "story of Evil"?

men det gör jag obiously

(nån kan väl säga mad "manga verisionen" heter?)

i brist på tid lägger jag enbart upp samlingsverisionen~, men jag kan länka till wiki, där listan jag går efter finns~

låtarna utkom inte i denna ordningen,


"daughter of evil" -Rin, "original låten"  "aku no musume" är det japanska namnet~

om rin som är typ  "ond" och  gör lite elaka grejjer, men hennes "butler"(len) som egentligen är hennes bror dör istellet för henne, för att han vill bara se henne le typ <3

"servant of evil"-Len "samma" låt, fast ur lens perspektiv "Aku no meshitsukai"


"regret message" -rin 

rin typ är ledsen för att hon har varit ond, och ångrar sig jätte mycket, men jag mins inte om hon dör i slutet...


"twiright pranks" -rin och len

handlar om deras uppväxt~ inte direkt en av de som dyker upp direkt men~


"re-birth"/"re-birthday" -len

han blir typ straffad för sina brott, och det blir han ganska länge, men han tänker mycket på rin, och så småning om föds han på nytt, till en "ny värld" oftast tecknad med rin, miku, kaito och meiko, som är snälla <3 mot vit bakgrund


"daughter of withe" -haku "shiiro no musume"


Handlar om Haku som är vän till "daughter of green" som dödas av len, och därför hatar haku rin, men senare, när hon blir vän med "en ensam ledsen flicka"  och ännu senare får veta att det är rin, tänker hon döda henne, men ångrar sig, när hon ser rins tårar typ~


"wooden girl~thousand year wiegenlied" haku och miku~

har inte hört den så mycket, men den finns i "blandningen"


"handbeat clock tower" kaito och yuki~

har faktiskt inte hört den D:

måste lyssna på den imorgon~

(för jag har min lillebrors dator och han vill ha tillbaks den)


"kept waiting for a response" len

har bara hört en liten bit, men den är väldigt fin <3


sen finns det "prince of blue"-kaito  och "knight of red" -meiko

men de är fan made, presis som "daughter of green"

och ett flertal covers~

man brukar kanske räkna fler hit, men jag vet inte, 

jag tror det var 7 låtar från början

 

jag har inte hunnit lyssna igenom hela men jag tror det följer tidsordningen ganska bra~


om man skulle ha missat denna fantastiska serie så kan jag ju berätta:

rin och len är tvillingar men separeras tidigt

hon uppfostras till drottning, och han till hennes "servant"

de älskar varandra väldigt mycket, och är medvetna om sitt släktskap~

rin blir kär i kaito, som är kär i miku, och ddå dödar len miku, fast han är kär i henne +att de förstör hela "kingdom of green"

haku blir ledsen~ för haku var liksom typ mikus bästa vän~

men sen blir kaito och meiko förbannade så de dödar "drottningen" men det var len ut klädd till rin, som han tvingade fly.

rin lär känna Haku, och de blir vänner, och haku förlåter henne typ~

efter allt det här så är len typ i helvettet där han är bunden av "blå och röda kjedjor"

men sedan återföds han och rin~



men alltså, denna serien är så fantastiskt vacker <3

men det finns väldigt många sjukt fina "series" om man bara fördjupar sig lite~

(har tillexempel sett en verision där man har "kokoro" som avslutning, när kaito skapar både rin och len som robottar~<3)

 okej, alla är trötta på innlägget nu, men 

jag ska bara säga att ett innlägg angående min prao kommer imorgon~

Av saga - 6 maj 2014 21:08

once upon a time there lived a girl.

her name was saga.

that girl is me.

she had one problem. 

she could never choose "just one".....

 jaa~


miku-tan <3 zoozbuh <3  rockleeist <3 jubyphonic <3 ashe <3 ....

and so it goes...

men just nu lyssnar jag väldigt mycket på sistnämda~

~

 

 

den sista "1925" 

är så sjukt underbar~

fast jag har inte sett "orginalet" men beatet, musiken, lyricsen, "plinget", och allt passar så bra ihop~~~ 


Av saga - 5 maj 2014 14:53

butterfly on your right shoulder~

en sjukt fin låt och Zoozbuh's lyrics passar~(för att inte tala om hans röst~

 


Av saga - 4 maj 2014 21:00

det. finns. för. många.

men alltså, bara för att så tar jag två~

1 på japanska och 1 på engelska ("translated~")

 

 

ashes röst *-* 

och jag har ärligt talat aldrig sett "spice!" översatt....

men det  vill jag nog liksom inte heller....?



Av saga - 4 maj 2014 19:15

har sett och läst ut gåvan från himmlenn nu...

tack och lov har uppenbarelserna ännu inte slutat <3

men innan vi  går vidare till mitt "liv" så tänkte jag skriva lite om den~


ATTACK ON TITAN / SHINGEKI NO KYOJIN

det är ca 2000 år sedan, 

männskligheten har i ca 100 år hotats och terroriserats av "titans" 

den säkraste platsen är innaför murarna man byggt för att stänga ut titansen. murarna är 50 meter höga.

historien börjar "på riktigt" när en titan -colossal titan- slår sönder en av "portarna" och sedan försvinner

"små" titans kommer in i en av den första murens "mini murar"

här kan vi nämna att titansen äter människor c: while smiling c:

men nej, hoppet är inte ute, för vi har fått veta att "the survey corps" just har kommit hem

(LEVI~SAMA <3)

men vi oroar oss för huvudpersonen, Eren jäger, och så hans bästa vänner Mikasa Ackerman och Armin Arlert.

för idioterna flyr inte....

*SPOIL*

de dör inte c:

och något/några kapitel senare presenteras övriga "V.I.Ps"

för de är några stycken som tränar tillsammans~

men först kommer min favorit sen~

alla som har sett den ska veta att jag är Sasha. bacause I know why humans eat potatoes~

men 3 år senare kommer  allt kaos tillbaka D: för de ska utrota titansen~

erens mycket fina dröm~

 

me AKA Potato girl Sasha

 

   

alltså, vem fan vill inte gifta sig med Levi? 

   

ja, också "kawaii-titan-chan"

för jag döper de titans som är lite "udda"~

t.ex är det en från mangan som heter "****-mom-baby-titan"

*** står för ett namn, men jag spoilar inte :*

men om jag skriver mer KOMMER JAG ATT SPOILA SÅ INNLÄGGET ÄR SLUT.

Av saga - 3 maj 2014 23:36

den är svår...

det finns så många underbara covers och verisioner osv osv osv~

 

gumi x gakupo~ magnet orginalet är luka och miku~

rin x piko~

"ah, its a wonderful catlife~"


Av saga - 2 maj 2014 13:12

av en vocaloid~

luka's covers brukar vara mina favoriter, för hon har bäst engelska~

man kan klicka runt hela tiden liksom~

så jag typ tog nån~

men jag gillade denna~

men jag hann inte blogga igår~

Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards