saga-rin-chan

Alla inlägg under augusti 2014

Av saga - 31 augusti 2014 12:10

senaste I lands problemet:

hur fan man ska ha hörlurarna på sig när man handuks torkar håret...

Lösning:

dra ut hörlurarna-.-


jajaja~

så~

time for my eterenal musik marathon med extrem svengelska~

men jaa~

spelar LoL och attack on titan~

SKRIV OM NI VILL SPELA MED MIG 

speciellt attack on titan~

beautiful länk:

attack on titan tribute game

Av saga - 27 augusti 2014 23:00

så jaa~

let's pretend it is måndag...

 

så~

timejump back~

 

Av saga - 24 augusti 2014 22:44

imorgon får ni lite bilder~

på min nästan färdiga frosh-"kigurumi"~

den är typ föör mysig :x

men eftersom att skolan är ond måste jag sova nu~

Av saga - 21 augusti 2014 20:27

en favorit låt just nu:

Mozaik role med Gumi

hela handlingen är underbar~

och musiken med~

och jag älskar den ;3


annars är det mycket attack on titan opening~

har märkt att texten på opening två är det vackraste någonsin ;3;

men den är svår att sjunga~

tips?? ;3


annars går man ju i skolan, och det är INTE kul ;3

och det har inte vart en vecka än.......

är typ slutkörd...

(kan ju bero på att jag har pratat med människor länge på kvällen... men nej.)

 

;3

Av saga - 19 augusti 2014 00:15

lite för länge sen sedan jag bloggade senast.......

men RIKOS KJOL ÄR FÄRDIG 

true happiness~

dock ska jag göra om en del på momois krage, och sen göra hennes kjol~

total suger på lol fortfarande :3

jajaja~

men eftersom att det är skola imorgon ska jag sova nuu~

;3


Av saga - 13 augusti 2014 16:35

"manga"

tror att det är en Manwha, (de heter så när de är från korea va?)

den heter simply 

"for alice"

och är väl en verision på alice i underlandet~

1:bakrunds info om storyn~ alltså typ om huvudpersonen och författaren~ 

den här biten gav mig rysningar, för det var så typ "gripande"

2: dialog med mad hatter, och queen of hearts~ won't tell what they said~

3: Intro of Alice~


Just go and read.

alla chapter är korta, typ max 10 sidor, såå~

dock är den ritad lite "crappy" ibland, men I don't mind. and neither do you.


annars började jag läsa Shokugeki no Soma

och den är underbar >^<

den handlar om en killa,(soma) som typ vill att hans "pappa" ska "acceptera" att han är bättre på att laga mat än honom~

han planerar att träna på matlagning i resturangen hans pappa äger när han gått ut "9:an"

men hans pappa får för sig att jobba tillsammans med en kompis och åker runt i världen och lagar mat...

och Soma kommer in på Japans bästa Kockskola c: 

fast han blev "underkänd" på inträdesprovet....

wont spoil anymore....

handlingen och karaktärerna äger,~ men man blir sugen på mat av den....

och i övrigt har alla lite roliga reaktioner när de äter mat....

Lite.

väldigt.

extremt.

Skumma.

men haha, lite hardcore typ....så läs på egenrisk~

men om man har överseende med de små "reaktionerna" och transporteringarna till random världar så är den underbart rolig och läsvärd.

så~ 

all for now~ 

(sorry for no pictures...)

;-;

Av saga - 12 augusti 2014 14:14

läste ut koroko no bauke mangan...

FINALLY 

men seriöst, 

1 kapitell utspelar sig på mindre än 8 sekunder....

för det är typ ingen tid kvar, och matchen är inte slut...

men jag håller på med en bild såå~

vi åker hem sen på söndan typ~~~


Av saga - 9 augusti 2014 21:48

riitar~

men som vanligt är min kamera urladdad~

bild kommer senare~

men imorgon åker vi till åland...

och jag ska hjälpa till och vara barnvakt...

1 vecka...

orkar inte >^<

men men~


Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Skapa flashcards