saga-rin-chan

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

kärlek vid första ögonkastet?

Av saga - 9 januari 2014 17:07

tror ni på kärlek vid första ögonkastet?

eller måste man lära känna en person innan det kan kallas kärlek? 

förut skulle jag garanterat ha sagt det senare, men nu...

ja, jag tror på kärlek vid första ögonkastet, i vissa fall,

alltså tror jag inte att en person blir kär i en annan person bara för att den personen ser bra ut,

nej, det måste finnas något mer.

sen tror jag ju inte presis att man bara sådär går och blir huvudlöst kär i en person man aldrig har pratat med,

men jag tror att "det första ögonkastet" kan väcka nåt slags intresse, som kan leda till något mer.

vad är det nu som har hänt med mig?

(okejj, det här känns som nån random inledning på nån random kärleks historia,

men det kan man väl inte presis påstå att det är, än)

men det här är i alla fall vad som hände;

"händelsen" är inte precis speciell,

och det kan hända att jag missförstod den totalt, men låt nu en flicka dröma!


vi satt helt enkelt och väntade på vår franska lärare, ebba och jag, (och så några till förståss) 

vi pratade om lite helt idiotiska saker, så som man brukar göra, om man är 14 år och idiot,

sen gick han förbi.

jag är helt säker på att jag hade sett honom förut, utan att tänka på det, men nu hade vi på något sätt lyckats möta varandras ögon, han och jag.

jag och ebba satt alltså på en bänk snett framför en trappa, och med ryggarna emot en vägg,

han gick ganska normalt en bit ifrån väggen och framför oss, och skulle uppför trappan.


så nu har jag ett ansikte på hjärnan och vet inte vad jag ska göra, han går i nian, i en "bokstav" ganska långt ifrån mitt J och jag vet inte ens om han vet att jag existerar

(ögonkontakten kan ju ha varit missförstådd, eller onoterad)


men jag känner mig som en idiot, eftersom att vi aldrig pratat, och jag kommer få ångest c:

för eftersom att jag igentligen är blyg(även om de flesta säger att det inte är så) är jag osäker på om jag kommer att våga prata med honom innan sommarlovet....

men ja, han ser ut presis som en person som jag har dagdrömt om i några veckor, och den känslan jag hade när jag såg honom.... helt obeskrivligt


men om vi försöker komma ifrån mitt pinsamt störda kärleks liv, som kanske inte ens ligger på kärleks fronten, så kan jag ju berätta att jag läst allt som finns att läsa av blue exorcist

ni vet mangan om okumura rin-kun och alla som han känner ;3

tillåt mig att slå pink head(shima) en gång, HÅRT


men jag ska och rida lite senare, så nu måste jag fixa en massa~


 
 
Tove

Tove

9 januari 2014 21:27

Kärlek vid första ögonkastet ;--))))

http://tetot.bloggplatsen.se

saga

10 januari 2014 15:33

alltid~ ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av saga - 16 februari 2015 16:05

wai wai wai~ så återupptäcktes skolan sådär efter en veckas sport lov var ju inte precis super taggad i morse~ men har börjat läsa game of thrones böckerna nu :3 OCH DE ÄR AWESOME såå~ go and find hem, and then read them, but be careful Y...

Av saga - 3 februari 2015 15:28


oh yes, we are all fangirls och jag hittade just en ny fandom. "Les misérables" hitills har jag bara sett filmen, men längtar efter att läsa boken <3 det är en musikal som utspelar sig i 1800-talets frankrike,  och man får följa en man s...

Av saga - 29 januari 2015 16:25


    såååå~ håller på och fixar med kronan till god's an´energy cheapskate~ mest typ fixa den lite jämnare xD och sen måla den~ sen ska allt sättas ihop osv osv osv~ och när jag fixat den lilla detaljen som inte vill sig på klänningen så s...

Av saga - 23 januari 2015 20:29

NÄRCON BABIES <3 såå, vi har nu alltså fixat hotell och biljetter till konventet såå~  jag är fett taggad<3   har inte bestämmt vem jag är vilken dag, men just nu ser det ut som att jag ska ha min fluff fluff wa lolita klänning, matry...

Av saga - 24 december 2014 22:52

do you know what? I AM ALIVE!!! <3   kom hem från Jonas i måndags, och förhoppningsvis kommer han hit på söndag eller måndag <3 sedan så är planen att jag och sanna ska träffas nånting under jullovet med~   sedan planerar jag mna 50...

Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards