saga-rin-chan

Alla inlägg under november 2013

Av saga - 19 november 2013 19:36

Mangaka!!!!~

(är det bara jag som älskar det ordet? o.o)

Julietta suzuki

tack för att du skrev kamisama hajimemashita <3

hon är född 6 december och "nationaliteten" är japan ;3

övriga serier hon gjort:

One shots:

(alltså, såna med 1 Kapitel, tror jag)

-hoshi ni naru hi

-my precious

-ogami-ya uradaicho

-my bloody life

-tsubaki ori

-sakurachiru

-katakoi akuma-chan

 (de vars namn som är på japanska kan jag inte översätta, förutom att "hoshi" = star/ stjärna, tsubaki=vingar eller något tror jag :3 ((ojj vad pro jag är... tack till Tsubasa revisior chronicles och narutoxD)))

"riktiga" /långa serier:

-akuma to dolce

-karakuri odette

-kamisama hajimemashita


sen var det nåt mer som jag inte fattade vad det var, så det fick inte vara med c:


enligt engelska wikipedia gillar hon katter, koalor och hajar o.o

 sen fattade jag inte så mycket mer, och tyvär har jag inga bilder igen.... xD

men hennes stil är jätte fin!


imorgon kommer alltså mina "skapelser"

....

men jag har studiedag då, så jag kan fixa massa imorgon! :D

Av saga - 19 november 2013 15:33

konnichiwo~

ja, jag är lite broken hearted just nu :s

så har någon nån bra låt om det?

annars lyssnar jag på paramore och all time low, läser manga, ritar, gör läxor och tänker på alla folk ajg saknar... :s

jag behöver nog en psykolog eller nåt :s

sen hatar jag mig själv, för att jag mår dåligt, för ja, jag har ett rikitigt jävla bra liv,

ok betyg, föräldrar som varken bråkar eller är skilda etc...

det finns de som har det värre, men man mår ju inte precis bättre av att ha skuld känslor och dåligt samvete?

så mitt "tips" till folk när man mår dåligt:

må dåligt, förhoppningsvis går det över,

dessutom brukar det funka att skriva ner lite tankar o sånt då...

eller prata med nån som man gillar och som tar det på rätt sätt :c

för sommliga tycker man är gnällig, men det är ju liksom inte det man vill,

oftast när jag "gnäller" vill jag väl att folk ska säga nåt stöttande osv, och att de finns osv,

de flesta känner faktiskt så någon gång men vissa känner det oftare,

(jag gör det i princip bara i oktober-november om mitt liv inte helt skruvats upp :s)

så, förlåt för att det här innlägget blir enormt tråkigt.... :x

ett tips till folk som är kära:

tala om det/visa det, umgås så mycket du kan med personen, gör små saker som han/hon reagerar på,

skratta och skämta, retas, mm

för det är väl det jag har det största problemet med...

han jag gillar bor liksom där var jag bodde förut, men jag har inte lyckats säga att jag gillar honom till honom

och jag vill helst säga det själv och ja....

nej, jag gillar inte det här!

men tydligen, enligt en gång när jag körde anden i glaset, sa anden att jag skulle få en kille innan året var slut, så hoppas kan man ju...

(JA JAG TROR PÅ ANDAR)

annars skulle jag väl inte köra anden i glaset...

men nu måste jag hemta min lillsyrra, så bild hinns inte med :s


Av saga - 18 november 2013 21:03

relationerna:

 

nej, alla fick inte vara med...

och kvaliten är lite dålig,...

men tomoe har på ett eller annat sett känslor för nanami, som gillar tomoe,

dessutom har mizuki och troligen kurama också någon form utav "crush" på nanami c:

övriga, som inte fick vara med, gillar antingen akura ou, eller nanami med fler, eller så får de lite vett ibankat av henne c:

även akura ou kan tänkas någon typ av intresse för nanami ^^

LÄS MANGAN, SE ANIMEN

om författaren imorgon ¨


Av saga - 17 november 2013 18:06

animen då:

alla karaktärer passar jättebra i sina färger,

och rösterna matchar, de med vilket är en bra bonus :3

sen är den bra animerad, och även på de mer "chibi"-aktiga delarna har det lagts ned tid på animationen

vilket inte all´tid är en självklarhet, för vissa anime tecknare c:

visserligen har jag bara sett 1:a episoden, men den höll sig ändå ganska nära mangan, och en grejj, som är lite jobbig (det när hon blir utslängd, och träffar mikage) har förkortats, vilket gör att det inte blir segt c:

openingen:

inte den som är med i animen, men det är samma låt...

låten passar jätte bra, och det är inga bilder som avslöjar något om handlingen i animen, vilket är bra på ett sett

dessutom säger de ofta "kamisama hajimemashita" i låten vilket jag tyckte var gulligt! :D

 lite relationer imorgon ~

Av saga - 16 november 2013 21:45

övriga karaktärer:

ja, detta är den roligaste biten c:

MIKAGE:

ja, han är typ en gud, och räddade tomoe för en grejj, och kan förvandla sig till en fjäril! :D

han är snäll, och värkar alltid vaka över nanami och tomoe o alla dom

kotetsu och Onikiri:

de är typ tempel väktare eller nåt owo

för det är typ deras uppgift att ta hand om nanami och templet eller nåt, men de är ganska dåliga oftast xD

och sen är de ju bäbisar typ, och de har typ "maskot karaktären"

himemiko:

"catfish princess" hon är jätte söt, men kan bli arg ~

hon är kär i en människa...

och kompis med nanami c:

ryuo sukuna:

(the dragon king)

han vill typ hämnas på tomoe, är gift med Kamehime (om hon nu heter så) som är kompis med nanami

han är typ agressiv xD

yukiji:

Nanamis "dubbelgångare" fast för 500 år sen,

hon är människa, och hatar demoner,

när nanami åker bakåt i tiden blir de kompisar! :D

akura ou:

jobbade typ med tomoe förut, och är ond, fast lite "förståelig" eller nåt,

fast nu har han "dött" och återuppståt, via en människas döda kropp, som han nu "är" typ

känslor för nanami? c: *HOPPAS HOPPAS*

(är han inte ganska snygg?!eller är det bara jag...)      


"lista över några till"

ami nekota-människa, kompis med nanami

kei neshima-människa, kompis med nanami

katarou urashima-männsika, typ himemikos stora kärlek

kamehime-demon, gift med sukuna, kompis med nanami

furball, senare yatori-demon, akura ous' betjänt

fuuta-yukijis trogne tjänare typ c:


jaa~det finns såklart fler, men jag orkar inte D:

imorgon kommer lite om animen ~ ;3



Av saga - 15 november 2013 19:24

huvud personerna:

nanami:

ålder: ca 16 tror jag, :3

längd: normal (för japaner då)

utseende:

brunt hår, bruna ögon, söt!! :DD

personlighet:

ganska naiv, ofta lite lat typ, kan ta somliga saker seriöst, men det är ytterst sällan,

ganska normal, lite idiot~

speciellt: hennes mamma är död, hennes pappa med massa skulder stack, ---> hon bor i ett typ tempel, som "land god"

fast hon har typ inga magiska skills... xD men tomoe försöker lära henne c:


tomoe:

ålder:flera tusen år typ

längd: lite längre än nanami

utseende: lila ögon, vitt hår, ler ofta lite "elakt", vita räv öron :3

personlighet: lätt irriterad, föraktfull, men typ beskyddande, och snäll,

speciellt: till en början har han typ inga kännslor, men senare "vaknar" de, demon c:

kurama:

ålder: i människo-år ca 17

längd: lång

utseende: rödbrunt hår,  hassel ögon, lite "elakt" utseende, får svarta tengu vingar ibland c:

personlighet: kaksig,"full av sig själv", lite ego, egande behov typ, lätt retlig c:

speciellt: "tengu prins" typ, fast han stack för att bli rockstjärna i människo världen

demon


               Mizuki

ålder: yngre än tomoe

längd: lite kortare än tomoe, längre än nanami

utseende: vitt hår, gula ögon tror jag, (ser lite barnsligt snäll ut c:)

personlighet: lite barnslig typ, snäll, beskyddande, trogen

speciellt: orm demon typ, tycker om nanami, för att hon fick  nåt sakura-träd att blomma, lagar "sake"

söwtisarna <3

ehm, ja, mizuki och kurama är inte direkt huvud personer, men de fick vara med nu ändå, men imorgon så kommer några andra, och efterrsom att det finns så många karaktärer så skrev jag dessa först c:

Av saga - 15 november 2013 15:58

morgon...

idag, så försov jag mig c:

vaknade 9:13... och jag började 9...

men min musik lärare blev inte arg :3

fast, jag fick ju anmärkning... :s

aja, men sen hade jag religon(SO) och på den så spelade jag gitarr

Ja, när alla andra lyssnade på vår lärare, men nej, inte i klassrumet,

men i ett litet gulligt klassrum med min gitarr lärare,

och sen hade vi matte prov c:

õch till sist gymnastik, badminton som faktiskt var rätt bra c:

sen när jag kom hem drack jag te c:


så nu skall jag väl göra nåt nice, som inte blir jobbigt:

anime och spel....

xD

story of my life c:


denna musik videon <3

och låten... '

och bandet....

ALL TIME LOW

Av saga - 14 november 2013 15:38

Kami-sama hajimemashita blir alltså nästa manga! :D

det kan betyda "god pleas take care of me" eller gud, snälla var snäll mot mig

så så

HANDLINGEN

nanamis pappa sticker och nanami blir lämnad ensam,

men hon träffar mikage som gör henne till en "land god"

som förutom två små random bebis gudar med masker, har en såkallad "räv" som familiar

detta är Tomoe c:

trots att tomoe kan vara ganska elak så visar det sig att han tycker om nanami (innerst inne)

och även om ett flertal random andra personer och fiender dyker upp lite nu och då,

så handlar det väl om hur nanamis och tomoes förhållande växer osv~

och om hur nanami skall bli en bra "land god"

¨på vägen dyker som sagt ett flertal andra knaspersoner upp, och det är väl ganska nice ;3


JAG GILLAR DEN :D

handlingen är bra och personerna är (oftast) trovärdiga c:

(plus att nanamis apa är as söwt!)


omslags bilden till kapitel 1 typ c:

imorgon kommer lite fakta om huvudpersonerna :D

Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards