saga-rin-chan

Alla inlägg under oktober 2013

Av saga - 7 oktober 2013 19:26

jaa~

jag "tänker" det as ofta... o.o

neej, jag är en ailien...och nej jag kan inte stava ^3^

'^3^' <-- den är så himmla Yaya i shugo chara xD

jag älskar yaya~

alla hyperbarnsliga karaktärer är ju så sööta~ och jag älskar allt som är sött~

inklusive godis *3*  är precis som Lambo på den fronten,

WARRIOR OF CANDYY~

~~~

ni får nog en bild på ovanstående typ imorron, om jag hinner tills dess :3

typ allt detta är bara randomness overload...

men idag hade jag slöjd, och då pratade jag med två från i klassen, dom är riktigt nice där! ;D

sen hade vi franska, svenska, so, engeslka och fysik med :3

VATTEN ÄR INTE LOGISKT D: jag hatar vatten >:c inte bokstavligt, men ingen kan förklara varför det dumma vattnet inte är som andra ämnen D: (vatten får lägre dencitet (typ utvidgas och blir lättare) under och över fyra grader, och ingen vet varför! DD: Jag mailar nån proffesor i Lund och kräver förklaringar! Dx vatten ska va logiskt!!!) <-Ja jag har ett random humör idag...

jaja, DIURA "lost november" TO MUCH AWSOMENESS!!!

sen LM.C "punky heart"


så äckligt länge sen jag värkligen lyssnade på J-rock, så det fick bli lite idag! :DD

aja, nu blir det väl lite mini franska plugg :3

Av saga - 6 oktober 2013 20:22

okej, förlåt för att jag sjunger fel överallt och för att hela alltet låter fruktansvärt

men här är videon   ändå >///<

HATA INTE D: Onegaii


 

Av saga - 6 oktober 2013 19:16

      sushii *-*

min gulle mamma köpta det till mig idag :DD

så nu är jag proppmätt ^^

annars har min lillasyrra nr1 fixat massa med mitt hår idag ^^

*host*jag tvingade inte *host**host* henne*host*

jag är  åtminstone klar med mitt franska pluggande,

(det snurrar runt av monsieur, café, elle la les le med mer i mitt lillla stackars huvud... )

så har jag lyssnat lite på Nirvana, Paramore, och det av mig ny upptäckta bandet "all time low"

riktigt bra, säger mitt första intryck i alla fall

sedan blir det till o börja lyssna på foo fighters

 jaa, och så en lite random grejj...

vet nån "grey's anatomy"

jag har inte kollat på det själv, men flera av mina kompisar har gjort det,

(alla dom vill bli läkare xD)

men i vilket fall så är det världens mest random feeling när någon säger "hon är lexie" och sen håller alla med o.o

"helt perfekt som henne!"

och jag bara dafuuuq?? o.o

så någon får gärna berätta vad man vet om henne :3

fast utseende mässigt liknar jag nog inte, men tydligen har vi liknande personlighet...

jaja, jag spelade i alla fall in "closer" idag :3 med min digital kamera,

så den dyker upp i samma stund som jag har laddat upp den!

om en stund... xD

sen har jag fått massa kläder av min moster med! :DD

*fangirling*

jag älskar kläder! men pallar inte ha koll på "senaste modet" (too mainstream xD)

här kommer väl lite pictures dåå~

 

haha, 1 bild på kläderna xD

 

dissa allt som inte blev bra på bilden, dvs allt... xD

Av saga - 6 oktober 2013 00:53

visst är jag smart som är uppe nu?! :D

yes, is the only answere!

pappa kom hem igår, (lördag)

och jag är as trött...

har pluggat franska i evigheter, eller två timmar beroende på hur man räknar,

har prov på tisdag liksom... :s

men bästa sättet att plugga är med konsentration, desutom måste man vilja lära sig skiten

hitta på en belöning, det borde funka...

gör "komihåg listor" som du pluggar in....

1: det slutar bäst om vi alla glömmer ovanstående rader...

istället:

DENGEKI DAISY

helt underbar manga, men jag LÄNGTAR efter att få tag i kapitlena efter 59, om de existerar :'(

tips??

har man inte läst den rekomenderas den STARKT,

bara för att jag inte minns vad någon utom Teru och kurosaki heter så får ni standard repliken somhuvudpersonen (teru) säger alltid:

"GO BALD KUROSAKI"

hon säger det så ofta att jag när han hade varit borta och sen kom tillbaks o Teru sa "I wanted to see Kurosaki so bad" trodde jag att hon s "...go bald"

otroligt att jag är godkännd i läsning xD

hittade kapitel 60  medans jag skrev

akira that bastard...

kom ihåg vad de hette nu xD

 

mina lite "svävande" inlägg...

skrivet ett nytt någon gång mellan att jag stigit upp och går och lägger mig...


Av saga - 4 oktober 2013 23:41

tjoooo~

kort redogörelse för dagens liv:

¨05:30-uppstigning, pga att min lillasyster nr 2 fyller 6

07:15-frukost! jag åt "vittbröd med typ valmo frön" :D bara för att det är gött!

07:45-kläder, tandborstning, hudkräm, osv... nej jag sminkar mig inte... bara ibland ;3

08:30-går till skolan med bäbis gitarren     

09:05-muusik med "klassiskt tema" trorts allt var jag inte helt värdelös på det o.o

10:10-SO med bästa läraren ever! vi fick ut våra SO-prov, och gissa vad!! jag hade A!! min glädje var otrolig just då alltså! och jaa, historia "älskandet" jag har ligger i släkten...

10:40-spelade gitarr med Patrik, en super nice gitarr lärare!

11:10-LUNCH tacos, smakade väl helt okej

12:15-matte...

13:30-SIMMNING, somliga älskar det, andra hatar det, och såna som jag drunknar...

ja, helt seriöst, jag fick inte någon luft! Dx så fick avbryta efter 4 längder, fast 8 var vad som behövdes... min lärare trodde att jag skulle svimma typ.... xD antar att jag inte mådde/mår så bra...

15:30- hemtade gitarren från skolan, och gick emot dagis för att hemta lillasyster nr3, 3år

16:15 - nånting, hemma med lillasyster, som var skit duktig och gick typ hela vägen hem!

18:30-två av mina mostrar, den enas pojkvän, min morbror och mammas farmor kommer för att fira lillasyster nr2

en fantastisk kväll!

men nu, 23:57, skall jag äntligen läsa lite manga!

fairy tail borde ha uppdaterats, och sen så har jag några på gång!

sen blir det  väl till och sova lite med, förr eller senare...

så, hur många fangirls? 

Av saga - 3 oktober 2013 17:50

Kaicho wa maid-sama  

 

BE PROUD AOI

bara för att han blir först <3

för jaa, jag blev helt OMYGASH första gången när jag fatta att det va en kille, och han är ju bara så söt!

dessutom tror jag han ser lite speciellt på Misaki, men den sötisen värkar inte hata Usui... o_o

nej han är för söt för det! han växer, i mangan, och blir längre o längre! och något manligare också...

och så bestämmer han sig för att ta till vara på sin designer tallang *-*

 

you-kun!

sötnosen som wannabee "stalkar" misaki,

(bara jag som tycker att han påminner om misakis pappa?)

han är i alla fall rätt rolig :3 och äter HUR MYCKET SOM HÄLST och nästan vad som hälst...

mysig och söt, och Susuna, GAMBATTEYO!!


 

Perverted outer space human aka.USUI TAKUMI

alla tjejers drömprins=JA eller nja, men vem vill inte ha honom som pojkvän, kompis eller nåt?

Han är ju så mysig! sen att han bara ser Misaki är ju underbart också, och misaki älskar också pojken!

japp, den mystiske drömkillen med Misaki-chan *w* sen har ju inte jag nåt emot att klona honom....


 

Tora Igarashi, president of Miyabioka, (visst stavas det såå?)

simply, så älskar jag honom. och att han gillar Misaki gör honom ännu bättre!

för ja, jag älskar dom "'jobbiga' killarna som alltid blir förälskade i huvudkaraktären"

så är det, för de är så bra, snälla, elaka... man vet inte var man har dem!

i kachou wa maid-sama kapitlet "two masters and one maid"(nånstans run 80) så blev min "önskan" bekräftad, Tora är intreserad i Misaki!! 

så go for it Tora, men sen kan du komma till mig ock gråta ;)

    

nu till älsklingarna, Ryunosuke Kurosaki, Naoya Shirokawa och Ikuto Sarashina 

kända som Three idiots eller Three morons

dom är så idiotiskt knäppa att jag helt enkelt älskar dem! de total stalkar maid latte och är allmänt söta!

Jup jup, så alla de har ju personligheter, o så men jag gillar dem bäst tillsammans!



OURAN HIGHSCHOOL HOST CLUB

  

TAMAKI <3<3<3

jaa, den underbara, löjliga, super prinsen som helt enkelt är fantastisk!

"daddy" xD sen att han gillar Haruhi är så uppenbart, men, liksom HALLÅ!!

han fattar ingentinTT-TT

orkar inte skriva allt om den heltfantastiska sagoprinsen!

Kouya

tjaa, han är som han är, men jag gillar honom väldigt mycket,

och han har en "pineapple" dator!! :D

because Apple is to minestream!

jaa~ smartisen är som vi vet tamakis bästa vän, (konstigt nog) och han blir nog arg på mig nuu, D,;


MORI-sempai

"takashii" heter han juu, men Mori är så gulligt!

alla måste veta hans gåtfulla personlighet, som är helt fantastisk, och hans kärlek till söta saker,

(även om han är mer diskret än en viss vän han har... "usa-chan??" -Honney)

plainly awsome!

   

 Hikaru och Kaoru

även om jag älskar tvillingar, så älskar jag domhär två lite extra,

fred och georges försvunna själsfränder?

soo~Lets play, "who is Hikaru?"

 

USA-chan

skojja bara, Honney-sempai såklart!

han passar ganska bra som min själsfrände, liten, älskar godis och sötsaker, och kan bli riktigt jäwla förbannad!

-sank juu, Im eating stravbelly cake now! :3 right Usa-chan?

   

Nekozawa!!

scary, var det första jag tänkte, men sedan blev jag fäst vid honom, det är ju onekligen roligt att han dyker upp med sin lilla katt och sprider lite gloomy känslor,

bara för att han är alergisk mot solen!

hans lilla syster, som han älskar är så rädd för honom, utom tavlan då, STACKARNA!!


Tonari no kaibutsu-kun

 

Haru's storebror, YUZAN

gullig, men värkar ha nåt fuffens i kikaren,

jag gillar honom, men han är lite läskig...

 

Sohei

en riktigt mysig och sprallig kille, som MÅSTE bli tillsammans med Asako!!

annars blir jag ledsen ;-;

 

the rival, KENJI

som sagt så älskar jag den typen av kille han är,

svartsjuk, trög, snobbig, överlägsen och så vidare

jaa,  jag ska adoptera honom!

   

HARU

kan han inte bara gifta sig med Shizuki nångång?!



MICHANS BILD FÖRSVANN!! D:

men sök på snyggingen, lägger till en  bild på honom i del 2 :*

 puss, nu sk ajag o rida, och vet inte om det blir mer sen, annars hörs vi imorron, och så ska ni få höra om den fruktansvärda simningen! 

Av saga - 2 oktober 2013 19:38

   onsdagen avklarad då!

biologi provet gick bra, var lättare än förväntat, så det var ju positivt,

dessutom var vi på tändsticks muséet, guiden vi hade var helt suverän!

men först hittade jag nästan inte dit, men otroligt nog hann jag i tid

det har vart något lagg i min mage, som har gjort ont, ungefär runt "solar plexus" if you know...

så kom jag på att jag alltid sätter upp håret under prov,

bara för att det blir så himla mycket lättare att konsentrera sig då

imorron har vi matte prov "del 2" men det skall nog gå bra, hoppas man....

dessutom har vi engelska diagnos, vilket är bra, eftersom att vår engelska lärare inte kommer att hålla sina "föreläsningar" om en och samma sak i  evigheter, och inte kommer att kommentera "...och det heter så på franska också, fast utan ett l, Saga" är nemligen bara jag som har franska i klassen, med henne...


i övrigt så har jag börjat lyssna väldigt mycket på nirvana, (rock överhuvud taget)

och om man lyssnar på "smells like teen spirit" (som ibland hittas under sökning"...team spirit") värkar det som att låtskrivaren bara tagit random ord och lagt in dem lite på känn, himmla bra låt, men texten blir lite obegriplig, vilket ger låten lite mystik

dessutom är den tyvär döde sångaren, kurt cobain, ganska helt okejj snygg... sen är hans röst väldigt nice med...  

*kollar upp i taket och gör en helt random min som ska föreställa oskyldig*

tyvärr blev han beroende av droger o sånt när nirvana blev berömda, och så dog han typ av sitt drog missbruk :'c

ni får förlåta mitt bloggande om random rockband, men jag spelar ju elgitarr en del, och då blir det rätt mycket rock typ....

come as you are


Av saga - 1 oktober 2013 20:19

  tillåt mig känna mig proffsig...

<---- "överskriften"

nej fråga inte vad det va för ryck...

men oktober är typ full proppad med prov ;-;

idag matte, (var lyckligtvis aslätt, vilket HELA KLASSEN TYCKTE) <-Lycka

(not)

imorron har vi biologi prov, sen på torsdag engelska diagnos, plus andra halvan av matte provet,

den svårare delen

som för att sabba hela veckan man hade kunnat överleva har vi simmning på fredag ;-;

JAG HATAR ATT SIMMA MED SKOLAN!!!

simmning med skolan = killar som glor som in i helvette

dom glor ju liksom endå, åtminståne vissa :c

så vill nån komma på hur man klonar folk   

köper jag en kopia av mig själv och lär den att vara bra på simmning

det hela blir inte så mycket bättre av att jag är skit förbannad på min gymnastik lärare,

som bara "jamen, killarna tycker att det är jobbigt på dansen när tjejerna är bättre..."

efter att vi kommenterat, lite irriterat, att det inte blev lagarbete och så, utan att killarna körde Ego-style väldigt mycket, eller passade varandra...skulle gärna slå honom för det,

speciellt som killarna stod brevid och steppade!!

neäj, förlåt, men jag gillar inte hans ohumoristiska jag, det blir väldigt enformigt...

bästa på gympan blev när Hana fick ha uppvärmningen :D (ja hon stavar så)

annars så spelar jag gitarr som jag vet inte vad, lär mig låten numb av Linkin park :D

och så lyssnar jag på paramore(förvånade?!) och läser kaichou wa maidsama,

hoppas att det kan bli lite till anime av deń! tycker den är så mysigt awsome, liksom underbar!

USUI TAKUMI!! är takumi vanligt i Japan? o.o om jag minns rätt hette han i ouran...

nej vänta TAMAKI hette han...

 D':

imorron vill jag skriva ner ALLA awsome anime/manga killar jag kan komma på,

med beskrivning och bild på alla!

men det kanske tar några dar...

imorron ska jag dessutom tala om om några awsome bloggar!

just nu har jag visst massa ideer, (oktober till ära?)

så innan det här blir FÖR ttråkigt, så slutar jag,

Sayonara~

 

Presentation


Konnichiwaa~ jättekul att ni är här på min blogg! ^w^ jag heter Saga (ni kunde inte gissa det...) och bloggen handlar om mitt liv i allmänhet :3
dessutom kan en hel del manga, anime, musik, och lite till råka smyga sig in i mina inlägg...
ibland *host *

fråga mig! :D

8 besvarade frågor

Omröstning

favorit lolita stil?:
 gothic lolita
 sweet lolita
 classic lolita
 kuro lolita
 shiro lolita
 hime lolita
 country lolita
 aristocrat
 "kodona" lolita ;3
 punk lolita
 sailor lolita
 wa lolita
 guro lolita
 Lolita? o.o
 Alla!! :D
 Annan, (KOMMENTERA!!!)

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

K-On Ritsu Tainaka

Ovido - Quiz & Flashcards